miercuri, 15 decembrie 2010

Onomatopeea Stacie!

Am internet, deci exist! Deci da! Si daca tot am net, ce-ar fi sa dau putin cu batu-n balta? Numa asa, sa vad cum ma stropesc... Adica tanar sunt, frumos sunt, perspective am, lucrez la ambasada, am vila la munte, doua masini in garaj, vreo cateva multe sute de mii de euro in cont(uri) si sunt bine inzestrat atat fizic cat si intelectual de catre bunul domn dumnezeu... De ce nu m-as peria putin pe net? Ca si-asa nu poate verifica nimeni! Si ma simt coplesit de un asa elan oltenesc cand ma gandesc la cat de bun sunt de-mi vine sa urlu; dar ma abtin, ca urla altii mai bine decat mine. Asta in primul rand. In al doilea rand ma abtin pentru ca-s demoralizat, trist, abatut si pleostit din cauza ignorantilor care ne popoleaza planeta. Domnu' Solcanu afirma transant si co-rect, cum ii sta bine unui homo erectus: "Eu sunt homosexual, nu vreau sa fiu homoafectiv" si, surpriza, nimeni nu comenteaza. Deschid o pagina la intamplare (pe net, evident, ca doar de asta-l am): "Kenyans' indictment is sought in vote violence"... Aaaa? Deschid alta: "Senate spending bill is loaded with earmarks"... Hai ma!!! Cred ca a innebunit lupu'! Ii dau doua F5-uri dupa ureche, sa-si revina, si merg mai departe. "Banlieues: 43% des hommes jeunes au chomage"... Da' bine ca sunteti voi destepti! Hai sa va dau eu un citat dintr-un clasic (din pacate) inca in viata: "Iti trebuie o tara de voce, o tara de talent si o tara de noroc. Francezii au gasit ca am o voce cu onomatopee. S-ar intelege prin asta ca incit spiritele, ca scot dracul din vagauna. Sunt asa, ca indienii, care canta cand vor sa vina ploaia. Iar rromii au ceva origini indiene. Ma simt foarte patriot, chiar daca sunt de etnie rroma". Sa mori tu?! Deci menestrelul nostru nu e tigan, cum nici Solcanu-san nu e dosnic. Treaba lor... Pentru cei care inca n-au apucat sa-l studieze pe Creanga la scoala de corectie, dansuri si bune maniere, fac cateva precizari. Conceptuale. Unii neaveniti spun ca onomatopeele sunt cuvinte care, prin elementele lor sonore, imita cu aproximatie sunete sau zgomote. Ar fi redate astfel anumite sunete scoase de animale (cra-cra, cotcodac, beeee, muuu), zgomote (boc, poc, zdrang) sau anumite manifestari sonore (aproape)umane nearticulate (ha-ha, hmm, ptiu si manelele in general). Ca sa nu par cel mai prost din curtea scolii, supun spre studiu grupului de cercetatori de la Lungesti-Maciuca urmatoarea dilema etno-folclorica: la ce se refera onomatopeea Stacie?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu