miercuri, 1 decembrie 2010

Logica lui decembrie 1

De ziua asta sarbatorita eu am avut niste dileme de-a dreptul tampite. Sub imbold descartesian ma trezesc perorand: ma urinez, deci cuget. cuget, deci ma pis! Si cum ma simteam eu asa expert in domeniu, pac, dau peste ultima gaselnita in materie de istetime involuntara, o drama ce zguduie orgoliile cugetatorilor moderni. Ieri, cu o zi inainte de sarbatoarea Zilei internationale anti SIDA, grupul brunet al cercetatorilor cu origini indo-africane prezinta spre dezbatere urmatoarea problema: daca ROM ≠ TIGAN si TIGAN = ROB, atunci ROM ≠ TIGAN. Care este! Clar! Grupul nostru de cercetatori (adica eu si cu prietenul meu imaginar) isi mangaie mustata de sub nasul fixat fix intre ochiul stang si cel drept. Si ca sa se stropeasca putin pe ei insine va prezinta in continuare episodul pilot al acestui paradox. Vom nota multimea tuturor multimilor care nu se contin ca element cu R si o vom numi, nu stim de ce, multimea Russell. Pentru R avem doar doua posibilitati: sa se contina sau sa nu se contina ca element. Dar daca R este in multimea R atunci, tinand cont de modul in care a fost definita multimea R, rezulta ca R nu este in multimea R. Ceea ce este cam contradictie. Daca R nu este in multimea R, tinand cont de acelasi mod de definire a multimii R, atunci R este in multimea R, ceea ce iar da cu virgula. Hmm... Deci daca formam o multime a tiganilor romi care nu se contin ca element ce se intampla? Se omite prin excluziune si dispare? Sau o sa patim ca olteanul care, ajungand la zoo si vazand girafa pentru prima oara se mira epistemic: animalul asta nu exista...

Un comentariu:

  1. ce ai ma cu oltenii si tiganii? atat am inteles din logica lui 1 decembrie :))

    RăspundețiȘtergere